نهادهای نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی از ابتدای جنگ غزه همانند همه جنگ‌های قبلی تلاش می‌کنند تلفات واقعی ارتش را پنهان کنند، به طوری که سانسور نظامی دست از سر مطبوعات این رژیم برنمی‌دارد.

عوامل سانسور تعداد تلفات رژیم صهیونیستی در عملیات های مقاومت

به گزارش قدس آنلاین،  بعد از گذشت ۴۲ سال یک کمیته حقیقت یاب صهیونیستی اعتراف کرد که انفجار مقر فرماندهی نظامی ارتش این رژیم در شهر صور واقع در جنوب لبنان، در نتیجه یک عملیات مقاومتی بوده است؛ نه آنگونه که نهادهای امنیتی و نظامی اسرائیل تبلیغ می‌کردند و مدعی بودند این انفجار در نتیجه نشت گاز رخ داد.

سابقه فریبکاری و دروغ در مورد تلفات صهیونیست‌ها

نتایج این تحقیقات یک بار دیگر مناقشاتی را درباره طرز برخورد رژیم صهیونیستی با تلفات خود در جنگ‌های مختلف به وجود می‌آورد.

تحلیلگران معتقدند که در جریان نبرد کنونی در نوار غزه، صهیونیست‌ها تلاش زیادی برای دستکاری در آمار تلفات خود کرده‌اند.

این دروغ پردازی صهیونیست‌ها، از همان ابتدای عملیات طوفان الاقصی آغاز شد و نهادهای امنیتی، سیاسی و نظامی رژیم اشغالگر ابتدا گفتند که در حمله حماس ۱۲۰۰ اسرائیلی کشته شده‌اند و سپس مجبور شدند، بگویند این تعداد ۱۴۰۰ نفر است. بعد از آن هم دائماً اخبار ضد و نقیضی درباره این آمار منتشر می‌شد.

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که بیش از ۱۰ هزار نفر از نیروهای گردان‌های عزالدین القسام، شاخه نظامی حماس در عملیات‌های هوایی و زمینی ارتش این رژیم کشته شده‌اند. روزنامه تایمز آف اسرائیل هم در ۱۹ فوریه گذشته به نقل از ارتش این رژیم ادعا کرد که ۱۲ هزار نفر از نیروهای حماس کشته شده‌اند.

در اواسط ژانویه گذشته «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اشغالگر ادعا کرد که ارتش این رژیم دو سوم گردان‌های حماس را در غزه نابود کرده است، اما تعداد کشته‌ها را مشخص نکرد. این در حالی است که داده‌های میدانی حاکی از آن بود که نیروهای القسام همچنان در حال وارد کردن تلفات سنگین به ارتش اشغالگر هستند و عملیات‌های خود را مستند می‌کنند؛ برخلاف صهیونیست‌ها که هیچ مدرکی برای اثبات ادعاهای خود درباره تلفات حماس ارائه نداده‌اند.

نکته جالب توجه اینجاست که خود صهیونیست‌ها هم درباره آماری که ارتش و مقامات این رژیم از تلفات مقاومت می‌دهند، شک و تردید دارند.

«عاموس هرئیل» تحلیلگر نظامی رژیم صهیونیستی در روزنامه عبری هاآرتص در این زمینه نوشت: باید در اعلام آمار نیروهای کشته شده حماس که اسرائیل می‌خواهد آن را به عنوان دستاوردی برای خود نشان دهد، جانب احتیاط را رعایت کنیم. احتمالاً ارتش اسرائیل در همان دام آمارهای اغراق آمیزی افتاده است که به نیروهای آمریکایی در جنگ ویتنام ضربه زد.

این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی و «دانیال هاگاری» سخنگوی آن همچنان در تلاش برای پنهان کردن تلفات جانی و مادی در جنگ غزه هستند.

سانسور نظامی اشغالگران در جنگ غزه

روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت در دسامبر گذشته با تردید درباره آمار ارائه شده توسط ارتش رژیم صهیونیستی در زمینه تلفات این ارتش در جنگ غزه، گزارش داد که تفاوت زیادی میان آمار ارتش با آمار رسمی بیمارستان‌ها درباره تلفات در میان نظامیان وجود دارد؛ به طوری که تا این تاریخ بیمارستان‌ها ۴۵۹۱ زخمی را پذیرش کرده‌اند، اما ارتش تعداد زخمی‌ها را تنها ۱۶۰۰ نفر اعلام کرده است.

این رسانه صهیونیستی بلافاصله مجبور شد در سایه سانسور نظامی شدید رژیم صهیونیستی گزارش خود را پس بگیرد.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از زمان آغاز جنگ غزه تعداد مطالب منتشر شده‌ای که مشمول سانسور نظامی می‌شوند ۴ تا ۵ برابر افزایش یافته و بخش سانسور نظامی بر صدها هزار مطالب منتشر شده در زمینه جنگ غزه، نظارت داشته است.

بر این اساس تنها در ۵۰ روز اول جنگ علیه غزه، حدود ۶۷۱۵ محتوای خبری تحت سانسور نظامی قرار گرفتند. در ماه دسامبر گذشته بخش سانسور نظامی رژیم صهیونیستی دستورالعمل‌هایی درباره پوشش رسانه‌ای جنگ غزه منتشر و رسانه‌ها را از پوشش چند موضوع در زمینه جنگ، بدون دریافت مجوز قبلی از ارتش منع کرد که بارزترین آنها به این شکل است:

- اطلاعات مربوط به اهداف و عملیات‌های مقاومت.

- اطلاعات مربوط به حملات موشکی مقاومت علیه زیرساخت‌های راهبردی رژیم صهیونیستی.

- جزئیات سلاح‌هایی که ارتش صهیونیستی استفاده می‌کند و سلاح‌هایی که به دست مقاومت می‌افتند.

با این وجود صهیونیست‌ها مجبورند هر از گاهی تلفات خود را اعلام کنند، به ویژه اینکه گروه‌های مقاومت، همه عملیات‌های خود را با فیلم و عکس به شکل مستند ارائه می‌دهند و بنابراین اشغالگران قادر به مخفی کردن تلفات خود نیستند.

داستان انفجار مقر فرماندهی ارتش صهیونیستی در شهر صور لبنان چیست؟

صهیونیست‌ها، چند روز قبل و بعد از ۴۲ سال پنهانکاری و فریبکاری درباره عملیات شهید «احمد قصیر» رزمنده جوان حزب الله که مقر فرماندهی نظامی ارتش اشغالگر را در نوامبر ۱۹۸۲ با یک خودروی بمب گذاری شده منفجر کرد، گزارشی منتشر کردند. یک کمیته حقیقت یاب صهیونیستی که سال گذشته تشکیل شده بود، در تحقیقات خود به این نتیجه رسید که برخلاف ادعاها و تبلیغات نهادهای نظامی و سیاسی صهیونیست، انفجار این ساختمان در نتیجه یک عملیات مقاومتی بوده است، نه نشت گاز.

صهیونیست‌ها اعلام کردند که در این انفجار ۸۰ نظامی از نیروهای ارتش و گارد مرزی کشته شده و یگان سرویس امنیت داخلی (شاباک) هم منهدم شده است. برخی منابع هم آمار کشته‌ها را ۱۴۱ نفر اعلام کردند و به نظر می‌رسد که تعداد تلفات اشغالگران در این عملیات بزرگ رزمنده جوان حزب الله، بیشتر از این بوده باشد.

چرا صهیونیست‌ها درباره تلفات خود در جنگ پنهانکاری می‌کنند؟

عاموس هرئیل، تحلیلگر نظامی رژیم صهیونیستی در روزنامه هآرتص معتقد است که افکار عمومی صهیونیست‌ها، عامل بسیار مهمی در پنهان کاری ارتش در اعلام تلفات محسوب می‌شوند، زیرا مطلع شدن آنها از تلفات واقعی ارتش تاثیر منفی بسیار زیادی بر اسرائیلی‌ها دارد.

«اسامه خالد» تحلیلگر نظامی عرب زبان در این زمینه اعلام کرد: صهیونیست‌ها با هدف جلوگیری از فروپاشی روحیه نظامیان و افسران ارتش و خانواده‌های آنها و به طور کلی جامعه صهیونیستی، آمار واقعی تلفات را پنهان می‌کنند تا چنین احساسی به نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست دست ندهد که دشمن قادر به انجام چنین عملیات‌هایی است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.